Ekonomika

SYNER staví na profesionálních týmech s inovativním přístupem

Art Gen Office Gallery, Praha

ROZHOVOR – Krizová komunikace se stala základem pro budování dobrých vztahů a udržení klidu na pracovišti, říká Ing. Jana Tvrzníková, ředitelka externí komunikace a HR ve skupině SYNER Group a.s., jejíž vlajkovou lodí je stavební společnost SYNER, s.r.o.

  • Práce HR je o kontaktu s lidmi. Jak se vám to dařilo v době restrikcí, home office, nepotkávání se a uzavřených pracovních kolektivů?

Osobní kontakt je nenahraditelný, nicméně za současné situace je velmi důležité se zaměstnanci otevřeně a jasně komunikovat. Přimělo nás to přemýšlet o nastavení nových standardů a kanálů pro interní komunikaci, např. prostřednictvím video hovorů nebo chatovacích aplikací. Dále jsme se zaměřili na firemní kulturu a zejména posilování kvality vztahů, které mohly být pandemií zasaženy. Krizová komunikace se stala základem pro budování dobrých vztahů a udržení klidu na pracovišti, tzn. informování o opatřeních a jejich změnách, nastavení pracovních režimů u různých skupin zaměstnanců a časté apelování na dodržování hygienických zásad. Důležitou roli hrála podpora top managementu a liniových vedoucích.

  • Myslíte si, že i po návratu do normálu bude home office standardem alespoň některý den v týdnu?

Ne, nedomníváme se, že by se home office stal plošně standardem, nicméně na některých pozicích může být i po pandemii občasně využíván.

  • Prohloubila se ve firmě digitalizace? Zavádějí nové aplikace či chatboty? Co je u vás nejčastější novinkou? Máte nějaké osobní postřehy a zkušenosti?

V rámci HR se snažíme o moderní a inovativní přístup, a tak se digitalizace a automatizace procesů promítá i do personální práce. Implementujeme různá smart řešení v recruitmentu i onboardingu a do budoucna vidíme prostor automatizace i v dalších HR disciplínách.

Telehouse Office Center, Praha
  • Změnil se pohled zaměstnanců a systém nabízených benefitů?

Zaměstnanecké benefity hrají významnou roli ve spokojenosti zaměstnanců. Podléhají trendům a pandemie jednoznačně změnila pohled zaměstnanců na benefity. Ochrana zdraví zaměstnance je nyní základním motivačním prvkem. Z tohoto důvodu plánujeme v brzké době zaměstnanecký průzkum, na jehož základě budou benefity revidovány a optimalizovány. Bohužel ani široká škála výhod lidi neudrží, pokud ve firmě nefunguje komunikace a základní lidské hodnoty.

  • Jak argumentujete, když chcete získat do firmy nové pracovníky? Co jim nabízíte za benefity a na jaké slyší nejvíce?

Potenciálním zájemcům nabízíme práci v moderní a stabilní společnosti s rodinnou atmosférou a 30letou historií. Kromě široké škály benefitů spatřujeme velký zájem u uchazečů v možnosti podílet se na realizaci prestižních projektů vedoucích k rychlému osobnímu růstu zaměstnanců.

  • Sdílení zkušeností prostřednictvím interaktivních workshopů, mentoring a koučink, flexibilita a digitalizace vzdělávání, individuální rozvojové programy na míru, osvojování soft skills i antistresových technik, prevence vyhoření a někde i poskytování štědrých bonusů dle výběru zaměstnance – jak to ve firmě fungovalo v době omezení kontaktů mezi lidmi?

Pokud jde o interní vzdělávání během pandemie, to bylo omezeno pouze na nejdůležitější zákonná školení. Důvodem je fakt, že se online školení nesetkalo u zaměstnanců s pozitivním ohlasem z důvodu chybějící vzájemné interakce.

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*