Ekonomika

Vaši zaměstnanci vám pomohou přilákat ty správné kandidáty

Skanska: Možnost realizace v oboru a možnost se pořád zlepšovat a zvyšovat si kvalifikaci. Strabag: Práce, která mě naplňuje, velmi dobře finančně ohodnocená, dobrý kolektiv a nadřízení, výborné pracovní prostředí. Velux ČR: Rodinná atmosféra, zájem o zaměstnance, pracovní podmínky, benefity, velmi schopný management. To je pouze ukázka toho, co říkají zaměstnanci o svých zaměstnavatelích. Jak to využít při náboru, vysvětluje Andrea Líbezná, marketingová manažerka projektu Atmoskop.cz ze společnosti LMC.

  • Atmoskop oslavil loni třetí narozeniny. Kam se za tu dobu posunul?

Určitě vyrostl. Máme nyní čtvrt milionu návštěv každý měsíc. Celkem je na Atmoskopu už téměř 160 tisíc hodnocení na více než 31 tisíc firem v České republice. Lidé nás vyhledávají ještě předtím, než se rozhodnou do firmy poslat svůj životopis a ucházet se o místo. Jsme atraktivní pro mladou a hlavně žádanou cílovou skupinu kandidátů, pro kterou je rozhodující firemní kultura. Na základě toho hledají firmu, se kterou „zarezonují“ a prostě do ní zapadnou.

Spokojenost, závisející na vztazích ve firmě, je totiž zásadní pro drtivou většinu kandidátů. Víme, že ti opravdu žádaní si i navzdory pandemii a turbulencím, které na trhu práce způsobila, mohou vybírat z více pracovních nabídek. Výše mzdy je sice jedním z rozhodujících kritérií, ale ne vždy tím hlavním. Uchazeči se zajímají také o to, jakou míru autonomie budou na své pozici mít, jak moc flexibilně se budou moct práci věnovat nebo jestli budou mít možnost podílet se na strategických rozhodnutích. To všechno lze z hodnocení na Atmoskopu vyčíst.

  • Jak se firma na Atmoskop dostane?

Získá svůj profil s prvním hodnocením, který na ni zaměstnanec napíše. Nemůže se tam přihlásit či zaregistrovat. K firmám i k zaměstnancům jsme féroví. Hodnocení si u nás nikdo nekoupí, ale také ho nemůže vložit kdokoliv.

  • Jak zajišťujete autenticitu hodnocení?

Máme kolegy, kteří každou recenzi před publikací kontrolují. Ověřují, zda splňuje náš Férový kodex, který například nedovoluje, aby hodnocení obsahovala vulgarity, osobní útoky nebo citlivá data. Ověřují ale i to, jestli recenze skutečně napsali současní či bývalí zaměstnanci. Firmám zase dáváme možnost, aby nás na neověřené komentáře upozornily nebo aby k ověřeným komentářům přidaly svoji reakci.

Také si přečtěte: Vybudovat kvalitní značku firmy není možné bez zaměstnanců

  • Co dalšího umožňuje Atmoskop firmám?

Především mají díky našemu portálu příležitost dát vědět o své firemní kultuře a budovat značku zaměstnavatele. Už to šetří významně čas při náboru. Svoje celkové hodnocení mohou zaměstnavatelé vylepšit pomocí interního průzkumu. Víme totiž, že recenze stávajících zaměstnanců jsou o 20 % lepší než recenze zaměstnanců bývalých. Atmoskop také nabízí placené balíčky. Po jejich zakoupení si mohou firmy zkrášlit profil na Atmoskopu logem, úvodní fotkou a také propojit všechny své inzeráty z Jobs.cz a Prace.cz. Tím si zvýší návštěvnost a počet zaslaných CV na své vystavené pozice. A v neposlední řadě se mohou firmy zúčastnit soutěže Férový zaměstnavatel s dobrou atmosférou, v níž mezi sebou „soupeří“ na základě hodnocení na Atmoskopu společnosti malé, střední a velké.

  • Jak si stojí firmy v oboru stavebnictví?

Nejdůležitější jsou tři základní ukazatele – jaká je firma zaměstnavatel, jací jsou kolegové a jací jsou nadřízení. Každý si to může porovnat sám přímo na Atmoskopu pro svou firmu. Průměry ze všech 31 tisíc firem jsou: zaměstnavatel 68 %; kolegové 76 %; nadřízení 64 %. Když se dívám na největší a středně velké stavební firmy, vychází mi to jako ve všech jiných odvětvích. Někdo má průměrné hodnocení, někdo je nad a někdo pod ním, to je v každém oboru normální a neznamená to, že nějaká firma je horší nebo lepší. Lidé na stavebních společnostech oceňují zejména možnost účastnit se zajímavých projektů, kariérně se posouvat nebo velký výběr školení. Méně se jim líbí interní byrokratické procesy nebo vysoké časové nároky, které na ně zaměstnání někde klade. Negativní zpětná vazba může být pro firmy impulsem ke zlepšení, na druhou stranu je dobré si uvědomit, že se vždy najde nespokojený zaměstnanec, jemuž ani firma, která se snaží dělat pro své lidi maximum, prostě nevyhovuje.

  • Co plánujete do budoucna?

Chtěli bychom ještě více prohloubit vhled, a to na obě strany – tedy směrem do firem a zároveň lépe poznat kandidáty, abychom jim doporučili ty nejvhodnější pracovní nabídky podle jejich preferencí firemní kultury. Atmoskop totiž pomáhá nastavit na straně uchazečů reálná očekávání. Díky nim kandidáti ještě před pohovorem zjistí, v jak vedené firmě se ucházejí o místo. Jdeme za tím být job boardem s unikátní přidanou hodnotou, což už nyní oceňuje 37 % našich návštěvníků, kteří nechodí na jiné pracovní portály z rodiny LMC, tedy na Jobs.cz nebo Prace.cz.

Atmoskop v číslech
255 000 návštěv měsíčně.
160 000 hodnocení zaměstnanců na více než 31 000 firem v ČR.
1000 followerů přibývá každý měsíc u placených profilů.
50 % návštěvníků tvoří cílová skupina 18–34 let.
37 % návštěvníků nechodí na jiné pracovní portály z rodiny LMC.
34 % návštěvníků se k nám chodí rozhodnout, jestli do firmy pošlou životopis.
Zdroj: Atmoskop.cz

-jik-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*