Infoservis

Rozvoj další generace vysokorychlostních železnic

IT InnoEnergy, inovační motor pro rozvoj udržitelných zdrojů energie po celé Evropě, investovala do technologické společnosti Nevomo, aby tak urychlila vývoj nové generace vysokorychlostní železnice a podpořila zavedení technologie MagRail inspirované tzv. hyperloopem. Toto proprietární řešení, které se používá k modernizaci stávající železniční infrastruktury, kombinuje magnetickou levitaci a lineární motor, což umožňuje dosažení rychlosti až 550 km/h. Investice společnosti EIT InnoEnergy v celkové výši 5 milionů euro je realizována společně s dalšími subjekty Hutter Private Equity, ValueTech Seed a Seedrs na základě partnerství, které bylo uzavřeno začátkem tohoto roku. EIT InnoEnergy je podporována Evropským institutem pro inovace a technologie (EIT), jedním z orgánů Evropské unie.

Hlavním posláním společnosti Nevomo je podpořit konvenční železnice, aby se staly efektivnějšími, a to díky využití pohonu, zavěšení, ovládání a IoT řešení inspirovaných hyperloopem. Technologie MagRail poskytuje snadné, rychlé a nákladově efektivní rozšíření kapacity a schopností stávajících železnic a zároveň navrhuje postupný přechod k vakuové kolejnici (hyperloop). Nevomo se tak připojuje k portfoliu společností EIT InnoEnergy souvisejících s hyperloopy, které nyní zahrnuje společnosti Hardt Hyperloop z Nizozemska a španělskou Zeleros Hyperloop.

Lucienne Krosse, která je ve společnosti EIT InnoEnergy odpovědná za portfolio hyperloopů, zdůrazňuje: „Technologie společnosti Nevomo představuje chybějící článek mezi současnou, často velmi zastaralou železniční infrastrukturou, a zcela novými vysokorychlostními systémy, jako je např. hyperloop. To může nejen urychlit přijetí tohoto nového způsobu udržitelné dopravy na dlouhé vzdálenosti, ale také výrazně snížit náklady s tím spojené.“

„Stát se součástí portfolia jednoho z předních světových investorů do udržitelné energie a dopravy je dalším potvrzením toho, že jsme na správné cestě ve vývoji naší technologie poháněné hyperloopem. Jsme přesvědčeni, že díky podpoře společnosti EIT InnoEnergy budeme schopni jít podobnou cestou portfoliových společností jako např. Northvolt,“ říká Przemek Ben Pączek, CEO a spoluzakladatel společnosti Nevomo.

První demo verze MagRail společnosti Nevomo v měřítku 1:5 byla představena v roce 2019. Poté následovaly úspěšné testy střední velikosti provedené v zimě 2020/21. V roce 2021 zahájila Nevomo stavbu nejdelší evropské trati pro testování pasivní magnetické levitace v polském městě Nowa Sarzyna. V polovině roku 2022 byla dokončena instalace všech potřebných prvků. První testovací vozidlo vybavené všemi potřebnými součástmi pro provedení prvních testů bylo na místo dodáno v srpnu tohoto roku. Očekává se, že další testy proběhnou v zimě 2022/23.

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*