Infoservis

Stavba tramvajové trati v Brně běží naplno

Stavba, jejíž náklady přesahují 1,4 miliardy korun, zajistí dostupnost oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice, kam denně cestuje na čtyřicet tisíc lidí

Tým divize 1 společnosti Metrostav v rámci sdružení pracuje na jedné z největších dopravních staveb v Brně. Jde o prodloužení tramvajové trati do Bohunic, kde se nachází fakultní nemocnice a univerzitní kampus. Trať o délce 912 m bude mít tři zastávky, z toho dvě nové. Realizací projektu byl městem Brnem pověřen Dopravní podnik města Brna. Metrostav se na projektu podílí jako dodavatel tunelových objektů a dalších betonových konstrukcí.

„Tramvajová doprava je v Brně páteřním systémem městské hromadné dopravy. Tuto stavbu považuji za velký krok kupředu z hlediska komfortu cestujících i vývoje MHD. Její příprava trvala dlouhých dvanáct let,“ uvádí generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Ředitel oblastní divize společnosti Metrostav Zdeněk Mička dodává: „Je pro nás čest, že se nám podařilo uspět ve veřejné soutěži na tuto stavbu. Můžeme slíbit, že uděláme maximum pro kvalitní dokončení nové tramvajové trati v plánovaném termínu. Stavba je realizována systémem design & build.“

Prodloužená trať se odpojí v uzlu Osová, kde cestující mohou přestoupit na další tramvajové a trolejbusové linky. Z Osové povede tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky.

Práce byly zahájeny na podzim 2019, v první fázi se překládaly inženýrské sítě a jejich přípojky, poté započala realizace nové tramvajové trati. Její součástí bude také tunel o délce 650 m, který povede v hloubce 6 až 11 metrů. Stavba tak zahrnuje spektrum nejrůznějších činností a řemesel: podzemní stěny, piloty jako pažení pro stanice a železobetonové konstrukce stropu a základové desky tunelu.

„V současné době probíhají práce takřka na celém úseku tunelu. V severní části budujeme pilotové stěny a převázky v portálové oblasti, směrem k jihu pokračujeme na stavební jámě otevřené zastávky a dále na tunelu zhotoveném v podzemních milánských stěnách. V těchto týdnech tam betonujeme stropy. U zastávky Nová Jihlavská provádíme lanové kotvy pažení objektu,“ říká vedoucí projektu Ing. David Pohlodek.

Jak již bylo zmíněno, na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská a velká část tratě bude umístěna pod zemí. Lidé z okolí se tak nemusí bát hluku od projíždějících tramvají.

Městu Brnu a Dopravnímu podniku města Brna se na projekt podařilo získat dotaci přes miliardu korun z operačního programu Doprava, která pokryje 85 procent nákladů.

-red-

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*