Infoservis

Via Salis a dostavba dálnice D4

Na stavbě dálnice D4 Via Salis, která je prvním českým PPP projektem v oblasti infrastruktury, proběhne u Mirotic osazení nosníků pro nový most, kterým v budoucnu dálnice překlene silnici II/121. Starý most byl v červnu odstraněn za tři dny a nyní stavbaři během dvou nocí instalují betonové nosníky tvořící základ nové mostní konstrukce. Dokončen bude tento dálniční most v průběhu příštího roku.

Celá akce proběhne v nočních hodinách ve dnech 29. 11. – 30. 11. a 30. 11. – 1. 12. Podobně jako demolice starého mostu je i instalace nosníků naplánována tak, aby co nejméně omezovala dopravu na frekventované I/4. Práce poběží vždy v časech, kdy se na silnici předpokládá nižší intenzita provozu, a to v rozmezí 19:00 a 7:00.

Stavbaři provedou montáž celkem 14 prefabrikovaných železo-betonových nosníků, přičemž na každý z nich je vyhrazen zhruba 15minutový interval, kdy bude nezbytné z bezpečnostních důvodů přerušit provoz. Vozidla vyčkají na komunikaci po nezbytnou dobu montáže nosníku a následně mohou pokračovat. Z tohoto důvodu nebudou stanoveny objízdné trasy.

V celém nově budovaném úseku D4 z Hájů do Mirotic počítají stavbaři se 40 přemostěními. Jedním z nich je i lávka pro pěší u Rtišovic, která poslouží jako cesta k autobusové zastávce. Jsou mezi nimi i ekodukty, tedy mosty, které umožní bezpečný pohyb divoké zvěře. Po zprovoznění celé dálnice v roce 2024 bude takových přechodů a podchodů pro zvěř existovat 20. Mezi technicky zajímavé stavby na trase patří například estakáda přes Skalici u obce Nerestce. Více než 400 metrů dlouhá stavba překlene postupně silnici třetí třídy, polní cestu, údolí řeky Skalice a regionální železniční trať.

Projekt PPP (Public Private Partnership) D4 realizuje sdružení Via Salis složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Stavba bude podle smlouvy se státem hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat. Stavební práce provádí DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, provoz a údržba na existujících téměř 16 kilometrech je od 1. 7. 2021 v rukou společnosti Via Salis Operations, vlastněné ze 100 % VINCI Highways.

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*