Legislativa

Elektronický podpis a jak na něj

Práce odkudkoliv akcelerovaná covidovou pandemií, variabilní pracovní úvazky a chytrá zařízení, jež všichni nosíme v kapse – to vše přineslo do našich životů novou úroveň flexibility. Čím dál častěji tak zahazujeme propisky a volíme elektronickou formu podpisu. Je ale třeba pamatovat, že mezi jménem na konci e-mailu a podpisem založeným na zaručeném či kvalifikovaném certifikátu jsou významné rozdíly. A to z pohledu zabezpečení i práva. Ačkoliv české právo vyznává tzv. neformálnost, při soudním dokazování mohou nastat problémy. Těm se přitom můžete se správným typem elektronického podpisu snadno vyhnout.

Přednosti elektronických podpisů jsou nezpochybnitelné: Firmy mohou díky elektronickému podpisu zachovat výhody práce mimo kancelář, a nabízet tak skutečně flexibilní pracovní pozice (výzkum sítě LinkedIn ukázal, že na pozice nabízející flexibilitu reagují zejména příslušníci generace Z až o 77 % více). Elektronický podpis také zásadně zkracuje dobu, která je potřeba pro uzavírání smluv. Firmy tím výrazně šetří kapacity vedoucích pracovníků i zaměstnanců. Jednotlivcům ušetří elektronický podpis hodně času (i nervy), protože se díky němu vyhnou zbytečným cestám na úřad či poštu. A nám všem pomáhá tím, že snižuje uhlíkovou stopu – není potřeba nic tisknout, nikam jezdit, ani posílat kurýry.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

-red-

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*