Technologie

Kuchyňská hala pro Škodu Auto

Pár měsíců zbývá týmu Ing. Filipa Pecha z divize 1 Metrostavu, aby dokončil výstavbu nového objektu kuchyňské haly s přilehlou trafostanicí a administrativní částí ve výrobním areálu mladoboleslavské Škody Auto. Zaměstnanci největší české automobilky budou mít už letos na jaře novou kuchyňskou halu, kde se pro ně budou vařit obědy.

Nová hala rostla od loňska v severozápadní části výrobního závodu u brány číslo 8 a v březnu bude hotová.

Do tří dilatačních celků

„Naším úkolem je postavit kompletní funkční objekt včetně technologických zařízení, jako je vzduchotechnika či chlazení. Slaboproudé rozvody, chladicí boxy a kuchyňské vybavení si investor zajišťuje sám,“ říká vedoucí projektu Filip Pech z divize 1 společnosti Metrostav, a.s.

Objekt je rozdělen do tří dilatačních celků. Hlavní hala s jedním podzemním a jedním nadzemním podlažím má rozměry 72 × 43 m. Na ni pak navazuje trafostanice a také administrativní část, která má jedno podzemní a dvě nadzemní podlaží s rozměry 18 × 42 m. Na střeše je pak umístěna ocelová plošina pro technologické zařízení haly, jejíž hmotnost přesahuje 150 tun.

Objekt je založen na 115 monolitických železobetonových patkách. Při výkopech pro ně a při provádění ležaté kanalizace stavbaři používali skalní frézu. A na stavbě spolupracovalo hned několik divizí Metrostavu. Na monolitických konstrukcích se podílela divize 6 a vyzdívky provádělo divizní středisko HSV.

Již se jen dokončuje

Fasádu haly tvoří kontaktní zateplovací systém v kombinaci s montovanou fasádou ze sendvičových panelů. Ta už je dnes dokončena stejně jako přilehlé komunikace a jejich okolí. Uvnitř objektu jsou hotové vyzdívky, hrubé rozvody instalací, omítky a hrubé podlahy. „Teď už nás čekají většinou dokončovací práce, jako je provádění obkladů a dlažeb, montáž kazetových sádrokartonových podhledů, kompletace koncových prvků a výmalba,“ popisuje inženýr Pech.

Pandemii navzdory

Stavba po celou dobu běžela bez větších problémů, dělníci zvládli i důležitý milník dokončení prefabrikovaného skeletu, přestože na jaře během první vlny koronaviru práce asi 14 dní stály. Na přelomu července a srpna, kdy měl investor dvoutýdenní celozávodní dovolenou, pak stavbaři potřebovali napojit veškeré inženýrské sítě na ty stávající, které se nacházely pod frekventovaným kruhovým objezdem.

„Měli jsme sestavený hodinový harmonogram, který jsme museli striktně dodržovat,“ dodává vedoucí projektu. Díky pečlivé organizaci a plánování se tak podaří důležitou halu dokončit včas. V polovině března předá tým Ing. Filipa Pecha dokončené dílo investorovi, který již nyní některé místnosti objektu vybavuje potřebnými technologiemi a kuchyňským vybavením.

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*