Technologie

Netypický model Kia Stinger má duši

Model KIA Stinger není typickým autem, které byste v této rubrice čekali. Nemá sklápěcí nástavbu, ale vyklápěcí víko kufru, a do 400litrového zavazadelníku příliš nákladu nenaložíte. Stinger není ani typickým vozem, který běžně potkáte na našich silnicích. A ani vozem, který byste ještě nedávno čekali od značky KIA. Ale protože každý, nehledě na obor, si čas od času potřebuje udělat radost, byla by chyba, kdybychom se o něm nezmínili.

KIA Stinger je velmi netypický model, který se trochu vzpírá snaze o jeho objektivní popis. Samozřejmě je možné popsat jeho délku, šířku, maximální rychlost a velikost vnitřního prostoru, ale při takovém popisu úplně zmizí to, co ho dělá speciálním, a to jsou emoce. Ty přitom přijdou na řadu hned při prvním setkání. Auto na první pohled zaujme svým vzhledem. Kamkoli jsme s ním vyrazili, tam jsme byli středem pozornosti. A to přesto, že je na trhu už více než dva roky.

Neotřelý design lahodí oku při pohledu ze všech stran. Zaujme hlavně jeho sportovní vzhled a zdánlivě nízká výška, což nejlépe vynikne z bočního pohledu. Naopak při pohledu zepředu, hlavně když se trochu přikrčíte, působí jako šelma připravená k lovu. Možná za to může tvar mřížky chladiče ve tvaru tygřího nosu, který je pro auta značky KIA typický a který je u modelu Stinger patřičně roztáhlý do stran.

Inspirace z letectví

Přes svůj sportovní vzhled není Stinger podle jeho tvůrců sporťákem, ale typickým gran turismem, tedy autem, které je stvořené hlavně na pohodlné a zábavné zdolávání dlouhých vzdáleností. Ale protože pohodlná jízda na dlouhé vzdálenosti by neměla být zbytečně rozvláčná a bez dostatečné dynamiky si moc zábavy neužijete, jde také o pořádné žihadlo, což ostatně napovídá už jeho název. Za zmínku stojí hlavně verze s benzínovým šestiválcem o objemu 3,3l V6, se kterým se můžete na německých dálnicích prohánět rychlostí až 270 km/h a který dokáže zrychlit na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Sofistikovaný interiér je vybaven kruhovými výdechy ventilační soustavy v leteckém stylu, přístroji s kovovými rámečky a saténově chromovaným ozdobným obložením. Interiér disponuje nižší viditelností přes zadní okno, kterou vynahrazuje 360° kamera, díky níž vidíte vůz a venkovní prostor kolem na předním displeji z ptačí perspektivy.

V nízko uložených kožených sedadlech s výrazným bočním vedením se budete cítit opravdu pohodlně, a pokud při vypnutém motoru zavřete oči a z prémiového audiosystému Harman Kardon si pustíte svoji oblíbenou skladbu, úplně zapomenete na to, že se nalézáte v kokpitu vozu. V zimě navíc můžete sedačky pěkně vyhřát a v létě zase odvětrávat. Po nasednutí do Stingeru určitě překvapí dostatek prostoru pro posádku, zvláště pak v předních řadách, i přesto, že tvar karoserie se splývavou zádí může působit opačným dojmem.

Vzbuzuje emoce

Tou hlavní předností modelu Stinger je jeho schopnost neustále vzbuzovat pozitivní emoce. Ty se naplno projeví při samotné jízdě. Řídit tenhle nekompromisní vůz je totiž skutečným zážitkem, jakkoli to může znít jako klišé. I když nepatříte mezi automobilové nadšence, kteří zábavě za volantem zasvětili život, budete se na jeho řízení vyloženě těšit.

Kombinace nízkého posezu za volantem odpovídá sportovním modelům, mrštnosti, ovladatelnosti a pohodlí, je opravdu návyková. Stinger vypadá, že si ho nejvíce užijete při letních toulkách kopcovitou krajinou někde na jihozápadě Evropy, ale radost z jízdy budete mít i na zasněžených horských silnicích, na kterých si při svižnější jízdě s pohonem 4×4 budete užívat každý záběr pedálu.

Jen prémiová výbava

Údiv vzbuzuje také výbava. Prodejní politika značky KIA upřednostňuje u většiny modelů pohodlí a maximální výbavu zákazníků před možností výrazné personalizace modelů. Dvojnásob to platí u prémiových modelů jako je Stinger. Základní výbava tak obsahuje téměř vše, na co si vzpomenete.

Kromě dlouhého seznamu bezpečnostních a technických prvků jde třeba o head-up displej, který promítá důležité informace přímo na přední sklo, takže není potřeba je hledat na klasických budících. Samozřejmostí jsou například LED světla s natáčením do stran, systém pro udržování vozu v jízdním pruhu nebo systém autonomního brzdění s rozpoznáváním chodců.

Stinger je k dispozici ve třech verzích pohonu. Naftový motor o objemu 2,2l má výkon 200 koní a pohon 4×2 a 4×4, benzinový čtyřválec o objemu 2,0l potom 255 koní a pohon 4×2 a nejvyšší verze s benzinovým šestiválcem o objemu 3,3l V6 nabízí výkon 370 koní a pohon všech kol.

Stinger by se dal charakterizovat jako auto s duší. Trochu jako němý parťák, na kterého se ale budete vždycky těšit a který vám zpříjemní chvíle strávené za volantem. A pokud jste rádi středem pozornosti, byla vaše volba pro model Stinger tím nejlepším rozhodnutím. 

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*