Ekonomika

Vědět, v čem je problém – investujte do služeb

Švýcarská společnost v posledních letech výrazně rozšířila nabídku svých služeb. Zahrnují konzultace na míru týkající se efektivního zpracování teplé hrany distanční lišty, osobní podporu při nastavování strojů, jakož i školení a marketingové aktivity. Základem je rozsáhlý průzkum mezi zákazníky, který společnost SWISSPACER provedla v uplynulém roce.

Doby, kdy se hodnotový řetězec zastavil u čisté dodávky produktu, jsou dávno pryč. Zákazníci stále častěji očekávají, že je výrobci podpoří ve výrobních procesech technickým know-how a dalšími opatřeními. Patří sem například aktivity spojené s předáváním znalostí, osobní a individuální podpora a také pomoc s přípravou trhu a marketingem. Společnost SWISSPACER vyhodnotila, v čem spočívají problémy, a to na základě podrobných rozhovorů se zákazníky. Na základě výsledků společnost rozšířila své portfolio služeb.

Nejvyšší kvalita – i v oblasti služeb

„Naše výrobky již léta prokazují svou kvalitu,“ říká Martina Pankokeová, marketingová ředitelka pro Evropu společnosti SWISSPACER. „Ne nadarmo patří naše distanční tyče k nejlepším na trhu. Tuto průkopnickou roli chceme dále rozšiřovat i v oblasti služeb. Oslovili jsme naše zákazníky, abychom přesněji pochopili, jak je můžeme ještě lépe podpořit při optimalizaci jejich výrobků a výrobních procesů. Protože naší snahou je stát při nich v celém hodnotovém řetězci.“

Za tímto účelem společnost SWISSPACER přijala více technických pracovníků a rozšířila nabídku svých služeb. „Zavedená opatření zahrnují například konzultace na míru pro optimální zpracování distančních tyčí. To se týká nastavení stroje nebo výběru nástroje, například řezných nožů,“ říká Matthias Bach, technický ředitel společnosti SWISSPACER a dodává: „To pomáhá optimalizovat postupy při výrobě izolačních skel a zefektivnit je.“

Poučení ze zkušeností

Průzkumu mezi zákazníky se zúčastnil Ralf Maus, vedoucí oddělení aplikační techniky ve společnosti Glas Fandel v Bitburgu. Důsledky na něj udělaly dojem. „Poptávka po distančních lištách je nesporná. Se zpracováním jsme však měli neustálé problémy. V minulosti jsme se kvůli tomu často cítili osamoceni a bez podpory.“ Vzhledem k tomu, že přerušení výroby je často spojeno se ztrátou prodeje, je to obzvláště problematické.

Pro společnost Maus to byla silná motivace k účasti v zákaznickém průzkumu. „Velmi mě potěšilo, že společnost SWISSPACER chtěla individuální diskusi, aby zjistila, s jakými problémy se potýkáme – jako zákazník se pak cítíte lépe pochopen než při obvyklých skupinových průzkumech.“ Zapůsobila na něj rychlost, s jakou společnost SWISSPACER reagovala. „Rychlé poradenství a podpora, například ve výrobě, která byla nutná kvůli aktualizaci normy DIN EN 1279, nám velmi pomohly. Podle mého názoru tak vypadá skutečně dobrá spolupráce.“

Zvláště ho potěšilo, že pracovník společnosti SWISSPACER byl po ruce a sledoval možnosti optimalizace na výrobní lince.

Podpora vizualizace a kultivace trhu

„V průzkumech jsme často slyšeli, jak důležitá jsou pro naše zákazníky témata vizualizace, přenosu znalostí a zpracování trhu,“ říká Matthias Bach a dodává: „To nás motivovalo k dalšímu rozšíření video sekce. Videa usnadňují například pochopení metod zpracování a minimalizují riziko chybné interpretace. Dokonce jsme schopni názorně vysvětlit i taková témata, jako je přechod z pružných hliníkových distančních lišt za studena na distanční lišty SWISSPACER s teplým okrajem a potřebné změny ve zpracování.“

Pankokeovou obzvláště potěšilo, že zákazníci oceňují opatření pro přípravu trhu. „Víme, že zdaleka ne všichni výrobci oken nebo architekti plně chápou potenciál teplé hrany. I v takovém případě musí být cílem také přesvědčit své zákazníky. Právě v tomto směru chceme poskytnout podporu v podobě spolehlivých a solidních informací.“ Jak školení a semináře pro různé subjekty, tak studie, analýzy a zadávání témat pomáhají upozornit na problémy na trhu a zvýšit poptávku po inovativních produktových řešeních. „Naši zákazníci a jejich zákazníci z toho mají okamžitý prospěch.“

Stejně pozitivní: Téma udržitelnosti pomalu nabývá na významu. I zde společnost SWISSPACER rozšiřuje své portfolio vedle stávajících zdrojů dat, jako jsou EPD. „Na letošním veletrhu glasstec se chceme na tuto úvahu zaměřit všestranně – od úspory energie a zvýšení komfortu bydlení až po kvalitu výrobků, zjednodušené zpracování a optimální stabilitu rámů,“ říká Martina Pankokeová, marketingová ředitelka pro Evropu společnosti SWISSPACER.

„Jdeme v souladu s našimi zákazníky a jsme vždy připraveni flexibilně přizpůsobit naši nabídku jejich požadavkům. Již nyní máme nejširší nabídku poprodejních služeb pro výrobce izolačních skel a oken: od čistě technických služeb až po náš online nástroj Caluwin, EPD, školení a rozsáhlou dokumentaci, stejně jako videonávody, které se zaměřují na zpracování,“ shrnuje Pankokeová. Výrobce prémiových distančních lišt chce program neustále přizpůsobovat a dále rozšiřovat.

SWISSPACER na veletrhu glasstec: Hala 11/C62

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*